გაკვეთილის გეგმები

მასწავლებლის სახელი გვარი: მარიამ წიკლაური
საგანი:  ინგლისური ენა
სწავლების საფეხური/კლასი: საშუალო/11
მოსწავლეთა რაოდენობა: 4
  გაკვეთილის თემა   developing writing/  A language bioghraphy
გაკვეთილის მიზანი:       მოსწავლემ  შეძლოს   უცხოური ენების შემსწავლელის ბიოგრაფიის  წაკითხვა, გაგება და გააზრება და  მასზე  დაყრდნობით ახალი  წერილის შექმნა  .
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
1
გაკვეთილის თემის, მიზნების და შეფასების რუბრიკების გაცნობა.

დაფაზე იკვრება გაკვეთილის მიზანი. მოსწავლეებს  ვაცნობ რომ, ისინი შეფასდებიან განმავითარებელი  შეფასებით-ტექსტის წაკითხისას , ასევე აქტივობობებში აქტიურ ჩართულობაში და სავარჯიშოებზე მუშაობაში.
ხოლო  წერილის შექმისას - განმსაზღვრელი შეფასებით.  დიდი ყურადღება მიექცევა კითხვისა,  წერის ,ლაპარაკის და მოსმენის უნარსჩვევებს.

ü  მოსწავლებს ეცოდინებათ გაკვეთილის მიზანი და შეფასების კრიტერიუმები.


ვერბალური
მთელი კლასი
პროექტორი კომპიუტერი
5 წთ
2
პროვოცირება
შეკითხვა-
How many foreign languages do they speak?
 when did they start  learning it ?
მოსწავლეები წყვილებში ისაუბრებენ სკუთარ გამოცდილებაზე და ერთმანეთს დაუსვამენ აღნიშნულ შეკითხვებს .
ü  მოსწავლეები მოემზადებიან ტექსტის წასაკითხად.

კითხვა-პასუხი
წყვილებში
პროექტორი
5 წთ
3

წერილის წაკითხვა
მოსწავლეები კითხულობენ უცხოური ენის შემსწავლელის ბიოგრაფიას,უცხო სიტყვები ითარგმნება მოსწავლეებისა და მასწავლებლის დახმარებით  და იწერება დაფაზე. 
წაკითხვის შემდეგ ვუსვამ შეკითხვებს.
   შეკითხვები:
What is her name and where is she from?
Do you find any similarities  between Aleksandra and yourself ? .

ü  მოსწავლეები გაეცნობიან წერილს , ისაუბრებენ მთავარი გმირის და საკუთარ მსგავსება -განსხვავებებზე.

კითხვა პასუხი
ინდივიდუალურად
კალამი ,წიგნი , რვეული
10წთ
4



 ტექსტის სიღრმისეულად გააზრება
მოსწავლეები ხელმეორედ კითხულობენ ბიოგრაფიას , წაკითხვის შემდეგ კი აჯგუფებენ პარაგრაფების მიხედვით .(დანართი 1)
ü  მოსწავლეები შეძლებენ სიღრმისეულად გაიაზრონ ტექსტი და დააჯგუფონ პარაგრაფები შინაარსის მიხედვით.


წყვილებში
წიგნი
 ამობეჭდილი ფურცელი
10წთ
5
საკუთარი  უცხოური ენების შესწავლის ბიოგრაფიის  შექმნა
ü  პარაგრაფებისა (დანართი 1)და წიგნში არსებული ტექსტის  დახმარებით   მოსწავლეები შექმნიან საკუთარ ბიოგრაფიას.

ინდივიდუალურად
რვეული, კალამი
12 წთ
6
გაკვეთილის შეჯამება /საშინაო დავალების მიცემა


მოსწავლეები აჯამებენ მიღებულ ინფორმაციას, აკეთებენ დასკვნებს .
 შემდეგი გაკვეთილისთვის სამუშაო რვეულში ვაძლევ დავალებებს  გვ 45 1, 2 3

ვერბალური
ახსნა
განმავითარებელი და გამნსაზღვრელი შეფასება
მთელი კლასი
რუბრიკა
3 წთ
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:

ესგ შედეგი და ინდიკატორი
უცხ.ს.VI.7. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ტექსტი სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           გამოყოფს წამყვან, დამატებით და შემაჯამებელ აბზაცებს, განსაზღვრავს დამატებითი აბზაცის ფუნქციას (მაგ., წინა აბზაცში გადმოცემული აზრის გაშლა/დაზუსტება, მიზეზების ახსნა, მაგალითის მოყვანა);
·           შესაბამის მარკერებზე დაყრდნობით მიუთითებს, სად იწყება და სად მთავრდება სიუჟეტის განვითარების საფეხურები (მაგ. კვანძის შეკვრა, მოქმედების განვითარება, კულმინაცია და კვანძის გახსნა);

უცხ.ს.VI.8. მოსწავლე ფლობს და იყენებს სტრატეგიებს ტექსტის სიღრმისეულად შესწავლის მიზნით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           აკვირდება სათაურებს, ქვესათაურებს, რუბრიკებს, ტიპოგრაფიულ სახესხვაობებს, ილსუტრაციებს და სხვა;
·           იხსენებს, რა იცის ტექსტში მოცემულ თემატიკასთან დაკავშირებით;
·           მთლიანობაში ეცნობა ტექსტს ინფორმაციების მოძიების მიზნით, ამ ეტაპზე არ ჩერდება უცნობ სიტყვებზე, განსხვავებული სიმბოლოებით აღნიშნავს ტექსტში არსებით საკითხებს, რომლებსაც უნდა მიუბრუნდეს მათი გაღრმავების მიზნით, საკვანძო სიტყვებს და სხვა;
·           მიუბრუნდება გაუგებარ ადგილებს, ცდილობს კონტექსტის მიხედვით ამოიცნოს სიტყვის მნიშვნელობები;
·           ლექსიკონში ეძებს იმ სიტყვის მნიშვნელობებს, რომლებიც გაუგებარია;


უცხ.ს.VI.11. მოსწავლეს შეუძლია წერისას შექმნას ტექსტის სტრუქტურა, ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს.
 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           თავისუფლად იყენებს ზმნის ფორმებს ახლანდელი, მომავალი და წარსული დროის გამოსახატად;
·           თავისუფლად იყენებს მარტივ ენობრივ სტრუქტურებს ლოგიკური კავშირების (მიზეზი, შედეგი, მიზნი, ოპოზიციის, პირობითობის) გამოსახატად;
·           საკომუნიკაციო სიტუაციის/მიზნის შესაბამისად იყენებს ნასწავლ ენობრივ კონსტრუქციებს, კლიშეებს, ფორმულებს;
·           ტექსტის შექმნისას იცავს აზრობრივი გადაბმის შესაბამის ენობრივ-გრამატიკულ საშუალებებს (მაგ., ანაფორულ და კატაფორულ ნაცვალსახელებს, ზმნიზედებს, არტიკლებს, სიტყვის ლექსიკურ და სემანტიკურ განმეორებებს, სინონიმურ და ანტონიმურ ჩანაცვლებებს, ზმნა-შემასმენლის დრო-კილოთა ფორმებს და სხვა);
·           იცავს პუნქტუაციისა (რთულ წინადადებაში, დიალოგის გადმოცემისას) და მართლწერის ნორმებს;

წერის სტრატეგიები
უცხ.ს.VI.12. მოსწავლე ფლობს და იყენებს წერის ეფექტურ სტრატეგიებს (მოსამზადებელი, ტექსტის შედგენა, ტექსტის გაუმჯობესება) წერის პროცესის ყველა ეტაპზე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           მიმართავს გონებრივ იერიშს და ჩამოწერს ყველა იდეას, რომელიც საწერ თემატიკასთან დაკავშირებით მოუვა აზრად;
·           შეარჩევს ინფორმაციებსა და იდეებს; მოიფიქრებს, თუ როგორ დააკავშირებს მათ ერთმანეთთან, ანუ შეიმუშავებს გეგმას;
·           წერს ტექსტს გეგმაზე დაფუძნებით;

შეფასება. განმავითარებელი და განმსაზღვრელი


























შეფასების რუბრიკა



)   ar SeuZlia
b)  nawilobriv SeuZlia
g) SeuZlia

a
1_3
b
4_7

g
8_10
Kkomunikaciuri SesaZleblobebi



1
warmoadgens saSualo zomis teqsts (saWiro informacia, dro, adgili, moqmedi pirebi, gmiris daxasiaTeba)

2
mimdevrobiT da lakonurad gadmoscems azrs

3
aZlevs Sefasebas konkretul faqts an movlenas

Eenobrivi SesaZleblobebi



4
iyenebs saWiro leqsikas

5
sworad iyenebs gramatikul formebs da konstruqciebs

6
icavs weris wesebs




















დანართი 1.

Paragraph 1
Basic personal information
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paragraph 2
Language-learning  experiences  at primary school
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paragraph 3
Language-learning  experiences  at secondary school
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paragraph 4
Language-learning  experiences   outside school, including trips
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paragraph 5
How you prefer to learn language.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 








No comments:

Post a Comment