მასწავლებლის სახელი
გვარი: მარიამ წიკლაური
საგანი: ინგლისური ენა
სწავლების
საფეხური/კლასი: საშუალო/11
მოსწავლეთა
რაოდენობა: 4
გაკვეთილის
თემა developing writing/ A language bioghraphy
გაკვეთილის
მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს უცხოური ენების შემსწავლელის ბიოგრაფიის წაკითხვა, გაგება და გააზრება და მასზე დაყრდნობით ახალი წერილის შექმნა .
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
1
|
გაკვეთილის თემის, მიზნების და შეფასების რუბრიკების გაცნობა.
დაფაზე იკვრება
გაკვეთილის მიზანი. მოსწავლეებს ვაცნობ
რომ, ისინი შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით-ტექსტის წაკითხისას
, ასევე აქტივობობებში აქტიურ ჩართულობაში და სავარჯიშოებზე მუშაობაში.
ხოლო წერილის შექმისას - განმსაზღვრელი შეფასებით.
დიდი ყურადღება მიექცევა კითხვისა, წერის ,ლაპარაკის და მოსმენის უნარსჩვევებს.
ü
მოსწავლებს ეცოდინებათ გაკვეთილის მიზანი და შეფასების
კრიტერიუმები.
|
ვერბალური
|
მთელი კლასი
|
პროექტორი კომპიუტერი
|
5 წთ
|
2
|
პროვოცირება
შეკითხვა-
How many foreign
languages do they speak?
when did they start learning it ?
მოსწავლეები
წყვილებში ისაუბრებენ სკუთარ გამოცდილებაზე და ერთმანეთს დაუსვამენ აღნიშნულ
შეკითხვებს .
ü
მოსწავლეები მოემზადებიან ტექსტის წასაკითხად.
|
კითხვა-პასუხი
|
წყვილებში
|
პროექტორი
|
5 წთ
|
3
|
წერილის წაკითხვა
მოსწავლეები
კითხულობენ უცხოური ენის შემსწავლელის ბიოგრაფიას,უცხო სიტყვები ითარგმნება
მოსწავლეებისა და მასწავლებლის დახმარებით
და იწერება დაფაზე.
წაკითხვის შემდეგ
ვუსვამ შეკითხვებს.
შეკითხვები:
What is her name
and where is she from?
Do you find any similarities between Aleksandra and yourself ? .
ü
მოსწავლეები გაეცნობიან წერილს , ისაუბრებენ მთავარი
გმირის და საკუთარ მსგავსება -განსხვავებებზე.
|
კითხვა პასუხი
|
ინდივიდუალურად
|
კალამი ,წიგნი , რვეული
|
10წთ
|
4
|
ტექსტის სიღრმისეულად
გააზრება
მოსწავლეები ხელმეორედ კითხულობენ ბიოგრაფიას , წაკითხვის შემდეგ კი
აჯგუფებენ პარაგრაფების მიხედვით .(დანართი 1)
ü მოსწავლეები შეძლებენ
სიღრმისეულად გაიაზრონ ტექსტი და დააჯგუფონ პარაგრაფები შინაარსის მიხედვით.
|
წყვილებში
|
წიგნი
ამობეჭდილი ფურცელი
|
10წთ
|
|
5
|
საკუთარი უცხოური ენების შესწავლის
ბიოგრაფიის შექმნა
ü
პარაგრაფებისა (დანართი 1)და წიგნში არსებული ტექსტის დახმარებით
მოსწავლეები შექმნიან საკუთარ ბიოგრაფიას.
|
ინდივიდუალურად
|
რვეული, კალამი
|
12 წთ
|
|
6
|
გაკვეთილის
შეჯამება /საშინაო დავალების
მიცემა
მოსწავლეები
აჯამებენ მიღებულ ინფორმაციას, აკეთებენ დასკვნებს .
შემდეგი გაკვეთილისთვის სამუშაო რვეულში
ვაძლევ დავალებებს გვ 45 №1, 2 3
|
ვერბალური
ახსნა
განმავითარებელი და გამნსაზღვრელი შეფასება
|
მთელი კლასი
|
რუბრიკა
|
3 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
ესგ შედეგი და
ინდიკატორი
უცხ.ს.VI.7. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ტექსტი სტრუქტურული და ენობრივი
მახასიათებლების მიხედვით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
გამოყოფს წამყვან, დამატებით
და შემაჯამებელ აბზაცებს, განსაზღვრავს დამატებითი აბზაცის ფუნქციას (მაგ., წინა აბზაცში გადმოცემული აზრის გაშლა/დაზუსტება,
მიზეზების ახსნა, მაგალითის მოყვანა);
·
შესაბამის მარკერებზე დაყრდნობით მიუთითებს, სად იწყება და სად მთავრდება სიუჟეტის
განვითარების საფეხურები (მაგ. კვანძის შეკვრა, მოქმედების განვითარება, კულმინაცია
და კვანძის გახსნა);
უცხ.ს.VI.8. მოსწავლე ფლობს და იყენებს სტრატეგიებს ტექსტის სიღრმისეულად შესწავლის
მიზნით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
აკვირდება სათაურებს, ქვესათაურებს, რუბრიკებს, ტიპოგრაფიულ სახესხვაობებს, ილსუტრაციებს
და სხვა;
·
იხსენებს, რა იცის ტექსტში მოცემულ თემატიკასთან დაკავშირებით;
·
მთლიანობაში ეცნობა ტექსტს ინფორმაციების მოძიების მიზნით, ამ ეტაპზე არ ჩერდება
უცნობ სიტყვებზე, განსხვავებული სიმბოლოებით აღნიშნავს ტექსტში არსებით საკითხებს,
რომლებსაც უნდა მიუბრუნდეს მათი გაღრმავების მიზნით, საკვანძო სიტყვებს და სხვა;
·
მიუბრუნდება გაუგებარ ადგილებს, ცდილობს კონტექსტის მიხედვით ამოიცნოს სიტყვის
მნიშვნელობები;
·
ლექსიკონში ეძებს იმ სიტყვის მნიშვნელობებს, რომლებიც გაუგებარია;
უცხ.ს.VI.11. მოსწავლეს შეუძლია წერისას შექმნას ტექსტის სტრუქტურა, ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ
უნარ-ჩვევებს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
თავისუფლად იყენებს ზმნის ფორმებს ახლანდელი, მომავალი და წარსული დროის
გამოსახატად;
·
თავისუფლად იყენებს მარტივ ენობრივ სტრუქტურებს ლოგიკური კავშირების (მიზეზის, შედეგის, მიზნის, ოპოზიციის, პირობითობის) გამოსახატად;
·
საკომუნიკაციო სიტუაციის/მიზნის შესაბამისად იყენებს ნასწავლ ენობრივ
კონსტრუქციებს, კლიშეებს, ფორმულებს;
·
ტექსტის შექმნისას იცავს აზრობრივი გადაბმის შესაბამის ენობრივ-გრამატიკულ
საშუალებებს (მაგ., ანაფორულ და კატაფორულ
ნაცვალსახელებს, ზმნიზედებს, არტიკლებს, სიტყვის ლექსიკურ და სემანტიკურ
განმეორებებს, სინონიმურ და ანტონიმურ ჩანაცვლებებს, ზმნა-შემასმენლის
დრო-კილოთა ფორმებს და სხვა);
·
იცავს პუნქტუაციისა (რთულ
წინადადებაში, დიალოგის გადმოცემისას) და მართლწერის ნორმებს;
წერის სტრატეგიები
უცხ.ს.VI.12. მოსწავლე
ფლობს და იყენებს წერის ეფექტურ სტრატეგიებს (მოსამზადებელი,
ტექსტის შედგენა, ტექსტის გაუმჯობესება) წერის პროცესის ყველა ეტაპზე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მიმართავს
გონებრივ იერიშს და ჩამოწერს ყველა იდეას, რომელიც საწერ თემატიკასთან დაკავშირებით
მოუვა აზრად;
·
შეარჩევს ინფორმაციებსა და იდეებს; მოიფიქრებს, თუ როგორ დააკავშირებს მათ
ერთმანეთთან, ანუ შეიმუშავებს გეგმას;
·
წერს ტექსტს გეგმაზე დაფუძნებით;
შეფასება. განმავითარებელი და განმსაზღვრელი
შეფასების
რუბრიკა
ა) ar SeuZlia
b) nawilobriv
SeuZlia
g) SeuZlia
a
1_3
|
b
4_7
|
g
8_10
|
|||
Kkomunikaciuri SesaZleblobebi
|
|||||
1
|
warmoadgens
saSualo zomis teqsts (saWiro informacia, dro, adgili, moqmedi pirebi, gmiris
daxasiaTeba)
|
||||
2
|
mimdevrobiT
da lakonurad gadmoscems azrs
|
||||
3
|
aZlevs
Sefasebas konkretul faqts an movlenas
|
||||
Eenobrivi SesaZleblobebi
|
|||||
4
|
iyenebs
saWiro leqsikas
|
||||
5
|
sworad
iyenebs gramatikul formebs da konstruqciebs
|
||||
6
|
icavs weris
wesebs
|
დანართი 1.
Paragraph 1
Basic personal information
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paragraph 2
Language-learning experiences at primary school
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paragraph 3
Language-learning experiences at secondary school
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paragraph 4
Language-learning experiences outside school, including trips
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Paragraph 5
How you prefer to learn language.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
No comments:
Post a Comment